6 niesamowitych powodów dla który warto ćwiczyć

Posted on Maj 16, 2017 By

 

Ponad 50 procent dorosłych osób nie jest wystarczająco aktywna fizycznie. Możesz być zaskoczony tym jakie zalety dają ćwiczenia i to nawet w niedużych ilościach.

Najważniejsza zasada to ciągle się ruszać. Unikaj siedzenia długimi godzinami w bezruchu. Staraj się robić regularne przerwy na krótki spacer lub w ostateczności żeby wstać i trochę się porozciągać.
Niezbędna jest także odpowiednia suplementacja. W przypadku spalaczy mogę polecić kankusta duo forte. Stosowałam ten suplement przez 6 miesiecy i schudlłam 10 kg

W idealnym świecie co pewien czas powinieneś wykonywać krótką jednak intensywną aktywność która przyśpieszy akcję serca. Taki tryb życia jest najlepszą opcją dla naszego układu krwionośnego.

Zalety jakie dają regularne ćwiczenia

Dla wielu ludzi znalezienie czasu na trening jest trudnym wyzwaniem. Regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na ogólne zdrowie i samopoczucie dlatego warto je traktować jako najważniejszy priorytet.

Czas spędzony na treningach nie będzie zmarnowany, odbije się on dłuższym, bardziej energicznym życiem i brakiem marnowania czasu na wizyty u lekarza.

Poniżej znajdziesz listę siedmiu zalet jakie mają ćwiczenia, mam nadzieję że zmotywuje cię ona do przestawienia się na aktywniejszy tryb życia.

1. Lepsze funkcjonowanie mózgu

Przeprowadzono badanie na osobach w wieku od 60 do 80 lat. Okazało się że ci którzy byli najbardziej aktywni fizycznie mieli najlepiej utlenione mózgi i większą ich aktywność, w szczególności w rejonie Hipokampu i połączeniach pomiędzy różnymi rejonami.

Tego rodzaju charakterystyka mózgu jest powiązana z sprawniejszym jego funkcjonowaniem. Jednak najbardziej interesujące jest to że badani co prawda byli aktywnymi fizycznie osobami ale nie sportowcami.

Badani nie ćwiczyli w formalnym tego słowa znaczeniu, za to poświęcali dużo czasu na spacery lub pracę w ogrodzie. Osoby które miały najwięcej ruchu wykazywały wyraźnie lepsze wyniki.

Dodatkowo wysoka aktywność fizyczna jest powiązana z lepszą pamięcią oraz z mniejszą szansą na depresję i chorobę Alzheimera.

2. Uczucie szczęścia

Podczas treningu mózg odbiera sygnał że ciało jest w stresie. Serce zaczyna bić mocniej i podnosi się ciśnienie krwi, Twojemu mózgowi zaczyna się wydawać że walczysz z jakimś zagrożeniem albo przed nim uciekasz. Żeby ochronić się przed potencjalnym uszkodzeniem organizm wydziela specjalne ochronne białka o nazwie BDNF. To właśnie dzięki nim po treningu powstaje uczucie ulgi i szczęścia.

W tym samym czasie endorfiny – substancja o dobrze znanej nazwie, jest wydzielana w mózgu i pomaga zwalczyć stres. Głównym zadaniem endorfin jest minimalizowanie dyskomfortu powstającego w skutek wysiłku fizycznego oraz blokowanie bólu. Ten hormon daje również uczucie euforii.

3. Spowolnienie starzenia

Naukowcy są w stanie dokładnie stwierdzić wiek ludzkich komórek na podstawie tylko jednego wskaźnika: długości telomerów.  Telomery to fragment DNA który zabezpiecza go przed uszkodzeniem. Możesz sobie wyobrazić że telomer jest jak aglet sznurówki, kiedy plastik się zniszczy to sznurówka się rozpadnie.

Wraz z biegiem czasu telomery stają się coraz krótsze. Dodatkowo ten proces może zostać przyspieszony poprzez: otyłość, palenie, bezsenność, cukrzycę i inne niezdrowe nawyki.

Jednakże nowe badania kliniczne dowodzą że można spowolnić proces skracania telomerów. Już wiele lat wcześniej odkryto że telomery u sportowców są dłuższe niż u ludzi z siedzącym trybem życia. Taki samą różnicę zaobserwowano również u ludzi którzy regularnie ćwiczą ale nie są wyczynowymi sportowcami.

4. Zdrowsza skóra

Aktywność ruchowa poprawia krążenie i ukrwienie skóry, co oznacza że dociera do niej więcej tlenu i składników odżywczych. Dzięki temu poprawi się ogólne zdrowie Twojej skóry, a rany zgoją się wyraźnie szybciej.

Jeśli uda Ci się zwiększyć ilości tkanki mięśniowej to sprawisz że skóra będzie wyglądała na bardziej napiętą i w efekcie młodszą.

5. Lepsza kondycja

Pewnie nie zaskoczy Cię ten fakt ale i tak warto o nim coś powiedzieć. Regularne treningi poprawią Twoją kondycję oraz siłę mięśni.

Każdy rodzaj aktywności fizycznej poprawiają ukrwienie i pomagają w transporcie składników odżywczych i tlenu do mięśni. Twój system krwionośny stanie się bardziej efektywny w swojej pracy. Dzięki temu będziesz miał więcej energii, siły i wytrzymałości żeby stawić czoła codziennym wyzwaniom.

6. Zmniejszenie komórek tłuszczowych

Jedną z ciekawszych zalet treningu interwałowego jest zwiększenie wykorzystania tłuszczu jako główne źródło energii. Badania naukowe wykazały że kiedy zdrowa i nieaktywna osoba zacznie wykonywać krótkie ale intensywne ćwiczenia to można u niej zaobserwować natychmiastowe zmiany w genach które promują efektywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej.

7. Kangusta duo forte to dobry wybór

Obserwacje pokazują że ludzie którzy zaczęli ćwiczyć tylko dlatego żeby schudnąć i poprawić swój wygląd, zazwyczaj kontynuują treningi z powodu znaczącej poprawy samopoczucia i ogólnej jakości życia. W przypadku występowania niedoborów witamin i minerałów ważna jest także odpowiednia suplementacja. Kankusta duo forte to naturalny suplement na odchudzanie,który osobiście polecam.

Jak tylko poczujesz różnicę jaką zapewniają regularne ćwiczenia to z pewnością zaczniesz traktować ćwiczenia jako nieodłączny element Twojego życia.

Więc zacznij się więcej ruszać jeszcze dzisiaj i w miarę możliwości bądź przy tym jak najbardziej regularny. Jeśli dysponujesz odpowiednią gotówka to mozesz zakupić kangustę duo forte aby zwiekszyć efekt treningu .Żeby osiągnąć jak najlepsze rezultaty staraj się wykonywać różnego rodzaju treningi. Do wyboru masz ćwiczenia interwałowe, tlenowe, siłowe i rozciąganie. Możesz zacząć od naprawdę najprostszych rzeczy, na przykład od długiego spaceru lub marszu.

zdrowe odżywianie     ,


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *